Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Dupa emiterea facturilor, este importanta o analiza periodica a acestora, pentru a putea obtine informatii relevante pentru afacerea ta precum: ce se vinde cel mai bine intr-o anumita perioada, care sunt clientii de la care incasezi cel mai mult, care sunt clientii care fac cele mai frecvente achizitii, etc.
In SmartBill Facturare poti obtine mai multe tipuri de rapoarte.
Un tip de rapoarte vizeaza documentele emise prin aplicatie, pe tipuri: facturi, incasari, proforma, avize, vouchere sau documente recureste. Aceste raporte prezinta liste detaliate cu toate documentele financiare de un anumit tip inregistrate prin aplicatie – baza, tva, total facturat, client.

Cel de-al doilea tip de rapoarte, sunt rapoartele avansate, care contin informatii mult mai specifice, utile in luarea deciziilor de business:

Concret, aceste rapoarte sunt:
- Raportul de facturi neincasate
Este important sa facturezi insa este la fel de importat sa incasezi ce ai facturat. Raportul de facturi neincasate din SmartBill iti prezinta tocmai aceasta informatie.
Raportul prezinta pe fiecare client neincasat lista facturilor, valoarea totala, daca au existat sau nu incasari partiale si restul de incasat.

2.Raportul vanzari produse
Acest raport prezinta o analiza pe fiecare produs individual a vanzarilor efectuate. Informatia poate fi afisata setand anumite filtre precum produsul, clientul, tipul documentelor,etc.
Acest raport prezinta importanta fiindca poti sa vezi de exemplu care este cel mai bine vandut produs de la inceputul activitatii, care au fost cele mai bine vandute produse in ce perioada curenta, etc.

3.Sumele incasate pe client
Acest raport ofera informatii importante din punct de vedere al cash-flow-ului. Cu alte cuvinte, arata care sunt clientii care au generat cele mai mari incasari.

Raportul prezinta pentru fiecare client soldul la inceputul perioadei si soldul la zi.
Aceasta informatie este utila de exemplu daca vrei sa iei masuri pentru a-ti fideliza clientii de la care incasezi cele mai mari sume.
4.Fisa clientului
Acest raport ofera 3 tipuri de informatii:
- lista tranzactiilor derulate pe un anumit client
- evolutia soldului
- datele clientului

In acest fel, din raportul mentionat poti sa obtii o imagine completa asupra colaborarii cu un anumit client.
5.Vanzari pe agent
Nu in ultimul rand, daca lucrezi cu agenti de vanzare, si mai ales daca acestia sunt recompensati in functie de nivelul vanzarilor, este important sa poti obtine informatii relevante in acest sens.
Raportul vanzari pe agent contine informatii referitoare la totalul proformelor emise, totalul avizelor, totalul facturat si totalul incasat.
Astfel, in programul de facturare poti sa obtii toate sumele relevante, in functie de care poti calcula bonusurile care li se cuvin, fie ca acestea se stabilesc in functie de facturile intocmite, fie in functie de incasari.

Asadar, este important ca din cand in cand sa analizam mai detaliat vanzarile efectuate, fiindca informatiile furnizate pot contribui intr-un mod semnficiativ la strategia de vanzari a perioadei urmatoare.